Inditex, á carga con Lefties: planea a súa entrada no Reino Unido, gran mercado de Primark, o seu rival ‘low cost’
Os de Marta Ortega estarían a ultimar o debut en solo británico da súa marca máis económica, en plena expansión, segundo Bloomberg.

La presidenta de Inditex, Marta Ortega. Europa Press
Inditex deixou claro este setembro, na súa presentación de resultados semestrais, que o seu futuro pasa polo gran motor de Zara, pero tamén polo crecemento das outras cadeas do grupo. En concreto falouse de Lefties, a súa enseña low cost, e do estudo do seu desembarco en novos mercados. Agora, segundo Bloomberg, os de Arteixo estarían ultimando o seu desembarco no Reino Unido, o primeiro mercado dun dos xigantes do segmento, Primark.
Segundo a información publicada pola citada axencia, o grupo estaría considerando polo menos catro ubicacións para Lefties, con terreos de 1.800 metros cadrados. Indica Bloomberg que “está considerando o centro comercial Lakeside, en Essex, o Bluewater en Kent e locais en Oxford Street e Westfield Londres”. A multinacional de Marta Ortega non fixo valoracións sobre esta publicación.
Marca á alza
Con todo, o avance de Lefties é algo que non sorprendería ao mercado. O crecemento das enseñas de moda nova e máis accesible é un dos ases na manga dos de Marta Ortega nesta etapa. Atendendo aos datos comunicados á CNMV este mes, a matriz de Zara chegou ao ecuador do seu ano fiscal cun beneficio neto de 2.791 millóns, tan só un 0,8% máis, e cun incremento de vendas dun 1,6%, ata os 18.357 millóns de euros.
En canto ás súas marcas, o CEO do grupo, Óscar García Maceiras, indicou na súa última conference call ante analistas que todas creceron a tipo de cambio constante. Non obstante, atendendo a vendas netas, as cadeas que porcentualmente máis creceron foron Stradivarius e Oysho, por encima do 5%, seguidas de Bershka, cun 4%, e Pull&Bear, cun 3%.
Zara, que tamén integra nos seus resultados os ingresos de Zara Home e de Lefties, foi a que se anotou un menor avance, de 0,8%, aínda que as súas cifras non son comparables, xa que firma uns ingresos de 13.150 millóns de euros.
Aínda que, desde o seu nacemento, Inditex non desagrega os datos de Lefties, xa que computa as súas vendas dentro das que declara de Zara, ao peche do semestre, por primeira vez, si especificou o seu número de tendas: 210 fronte ás 198 que sumaba no mesmo período do exercicio anterior, sendo a única marca que avanza en cantidade de establecementos.
Os números de Lefties
Os directivos de Inditex indicaron tamén que estaban probando novos mercados para a cadea, que por agora atópase en España, Portugal e México, os seus territorios domésticos.
As últimas contas de Lefties dispoñibles no Rexistro Mercantil son as do exercicio finalizado en xaneiro do ano pasado. A compañía, cuxa sociedade de cabeza é Nikole SA, finalizou o citado exercicio, segundo a información consultada por Economía Dixital Galicia, cuns activos de 188 millóns de euros e con unhas vendas que rozaron os 550 millóns de euros, case un 9,8% máis, achegándose, deste modo, ao crecemento de dobre díxito.
“Competiremos en España e calquera lugar”
Precisamente este setembro, George Weston, o CEO de AB Foods, matriz de Primark, foi preguntado sobre a competencia de Lefties o pasado 10 de setembro, nunha conferencia ante analistas.
“Lefties é unha empresa moi boa. Temos competido con moito éxito contra eles durante moitos anos en España, e non me cabe dúbida de que tamén teñen algo que ofrecer aos consumidores noutros mercados. Pero, así como competimos ben con eles en España, tamén o faremos en calquera outro lugar”, dixo, á vez que vaticinou que tamén existe a posibilidade de que se reduza a intensidade competitiva de marcas como Temu e Shein pola normativa de minimis en Europa. “Isto axudarános en certa medida nos mercados europeos. Agardamos que o Goberno do Reino Unido tamén o entenda e quizais tamén recibamos algo de axuda dese mesmo fonte nos Estados Unidos”.