Inditex perde o seu pulso en Europa contra o rexistro da marca italiana ‘pastaZara’
O Tribunal Xeral da Unión Europea derruba a resolución da Oficina Europea de Propiedade Intelectual que anulaba o rexistro da marca italiana ao considerar que os produtos ofrecidos por ambas firmas "non teñen nada en común" e non hai risco de "aproveitamento indebido" do renome do buque insignia de Inditex.

Imagen de un establecimiento de Zara en A Coruña. EFE/Cabalar
O Tribunal Xeral da Unión Europea (TGUE) anula a resolución da Oficina Europea de Propiedade Intelectual (EUIPO) que denegaba, a petición de Inditex, o rexistro da marca pastaZara Sublime da empresa Ffauf Italia SpA, especializada na comercialización de pasta.
A solicitude de rexistro da marca italiana foi impugnada polo xigante téxtil por incluír o nome do seu buque insignia alegando que se aproveitaría indebidamente do renome da súa firma. A EUIPO deu a razón aos de Marta Ortega ao considerar que ambas as marcas presentaban “un alto grao de similitude”, que pastaZara Sublime podería beneficiarse do recoñecemento de Zara e que o rexistro lle podería causar un prexuízo ao seu carácter distintivo.
Os argumentos do TGUE
Na sentenza, do pasado 10 de setembro, o TGUE sinala que Ffauf Italia SpA utilizou signos que inclúen o elemento denominativo pastazara para a comercialización desde hai décadas e observa “boa fe” nese uso. “O uso do nome Zara polo recorrente refírese á orixe da súa actividade nos anos trinta na cidade de Zara (que despois pasou a denominarse Zadar)”, que actualmente pertence a Croacia pero nese tempo formaba parte de Italia.
Tamén engade que a compañía “xa utilizara signos que incluían ese nome para designar pastas alimenticias ou produtos similares incluso antes da primeira utilización da marca anterior (a de Inditex) en 1975”.
Na súa resolución o TGUE sostén que Ffauf Italia SpA é titular de rexistros internacionais de marcas que inclúen o elemento denominativo en cuestión e que comercializa en varios Estados membros da UE, algo que evidenciaría “a relevancia económica e comercial do uso dos signos que conteñen o elemento denominativo pastazara”.
Diferenzas dos produtos comercializados
O fallo do TGUE tamén destaca que os produtos de moda de Inditex e as pastas alimenticias “non teñen nada en común, dado que non son nin complementarios nin competidores e que, xeralmente, son ofrecidos por empresas diferentes, que desenvolven as súas actividades en sectores distintos”.
Con todo iso, o tribunal conclúe que Ffauf Italia SpA “demonstrou a existencia de xusta causa para a utilización do elemento denominativo pastazara na marca solicitada e anula a resolución da EUIPO.”
Blindaxe das marcas de Inditex
Este caso é un novo exemplo do especial celo co que o xigante téxtil protexe as súas marcas, que se traduciu nunha intensa vixilancia de posibles infraccións, como nos casos de Zara Dental, no que os propietarios dunha clínica odontolóxica de Terrasa foron condenados a pagar á multinacional unha indemnización de 60.000 euros, ou o de Ailof Zahara, o de BSK Sports ou o de Oshie, nos que impugnou o rexistro das marcas.