Navantia, lonxe dos líderes europeos de defensa: Leonardo (Italia) e Thales (Francia) facturan 10 veces máis.
O Instituto Internacional de Investigación da Paz de Estocolmo sitúa a Navantia como a única representante española no top 100 mundial do sector de defensa ao ocupar o posto número 88.
Ricardo Domínguez, presidente de Navantia
O Instituto Internacional de Investigación para a Paz de Estocolmo debuxa o escenario da industria da defensa en Europa. A institución elaborou un ranking no que detalla cales son as 100 empresas do sector con maior facturación no mundo e revela que só unha cuarta parte delas (26) teñen a súa sede en solo europeo.
As americanas Lockheed Martin, RTX e Northrop Grumman lideran esta táboa con uns volumes de negocio que se moven entre os 55.670 millóns de euros da primeira e os 32.600 millóns da última. Para atopar á primeira e única representante española no ranking, que é Navantia, hai que baixar ata a posición número 88.
Os números de Navantia
A compañía que capitanea Ricardo Domínguez retrocedeu tres postos respecto aos datos do ranking que o Instituto Internacional de Investigación para a Paz de Estocolmo elaborou o ano anterior. Todo iso a pesar de que a súa facturación incrementouse un 6,6% e pasou de 1.434 a 1.528 millóns de euros.
Este aumento no seu volume de negocio non foi suficiente nin para que Navantia escalase posicións neste top 100 da industria nin para que atenuase uns números vermellos que se elevaron de 121,9 a 197 millóns de euros.
O Instituto Internacional de Investigación para a Paz de Estocolmo calcula que o negocio militar sostén o 77% da cifra de negocio de Navantia. O 23% restante corresponderíase, principalmente, a traballos de reparación de buques civís (petroleiros, por exemplo) e á construción de estruturas (jackets) para parques eólicos mariños, unha división na que se especializou o estaleiro de Fene.
Deste xeito, Navantia sitúase como a décimo quinta maior empresa do sector na Unión Europea (quedan fóra da ecuación as súas competidoras británicas ou ucraínas) e con terra de por medio respecto a firmas como a italiana Leonardo ou as francesas Airbus e Thales. A primeira disparou os ingresos do seu negocio armamentístico un 10,1% en 2024, ata situalo nos 11.913 millóns de euros.
Os líderes europeos
Trátase dunha cantidade que multiplica case por 11 os 1.094 millóns de euros que obtivo Navantia a través desta pata do seu negocio. Leonardo ocupa o posto número 12 deste ranking e tamén supera, aínda que con menos folgura, a Airbus, que se anotou uns ingresos próximos a 11.520 millóns de euros cun negocio militar que creceu un 1,2% en 2024 e que só representa un 18% do seu volume de negocio total.
Lixeiramente por riba da barreira dos 10.000 millóns de euros sitúase tamén Thales (10.165 millóns), que pecha o top 15 deste ranking de empresas que se perfilan como as principais beneficiadas polos plans de rearme que manexa a Unión Europea na escalada de tensión con Rusia.
Os encargos para Navantia
Navantia, pola súa parte, vislumbra no seu horizonte máis próximo un total de tres macrocontratos valorados en case 10.000 millóns de euros. E é que, á marxe de futuros encargos derivados pola situación xeopolítica de Europa, a empresa pública revelaba na súa última memoria anual que contaba cunha carteira de pedidos valorada en 8.164 millóns de euros.
A construción das cinco fragatas F-110 en Ferrol (4.325 millóns de euros) e os tres buques de apoio para a Royal Navy británica (case 2.000 millóns a repartir entre Navantia e a súa socia británica BMT) emerxían como os principais encargos, pero agora hai que sumar un novo. E é que a estes súmanse os 3.200 millóns que percibirá a empresa que preside Ricardo Domínguez como parte do plan de modernización de cinco fragatas F-100 co que o Ministerio de Defensa espera alongar a súa vida ata o ano 2045 (foron construídas a comezos deste século).