Nestlé, na era de Pablo Isla: gran golpe ao emprego, con Europa como mercado en alza e 10 fábricas en España.

O novo CEO do grupo, Philipp Navratil, anuncia unha redución de 12.000 empregados administrativos "en todas as funcións e xeografías" nos próximos dous anos e 4.000 de fabricación e cadea de subministración. O mercado europeo é o que máis crece.

Nestlé ha anunciado un recorte de plantilla de 16.000 personas hasta 2027

(Pablo Isla, nuevo presidente de Nestlé, al lado de una imagen de la fachada de la sede del grupo suizo en España, en Esplugues de Llobregat, en Barcelona. Fotos de archivo: EFE y Europa Press

Catro anos despois de anunciar a súa marcha de Inditex, este outubro, Pablo Isla asumiu a presidencia do xigante alimentario Nestlé. Aínda que o tamén ex de Altadis ten un cargo non executivo e preside un consello de administración no que a maioría dos seus membros son independentes, o seu mandato prevése moi distinto aos 17 anos que pasou na multinacional téxtil de Arteixo, onde, coa excepción do exercicio da pandemia, encadeou de forma continua récord de vendas e beneficios. Este xoves, o grupo suízo presentou os resultados dos nove primeiros meses do seu ano fiscal, nos que se anotou unha caída da cifra de negocio dun 1,9%, dos 67.148 millóns de francos suízos que rexistrou no mesmo período de 2024 a case 65.900, preto de 71.000 millóns de euros ao cambio. Con todo, o anuncio que determinou a xornada foi o de que acometerá un hachazo na plantilla de case 16.000 empregados nos próximos dous anos, aproximadamente un 6% da súa plantilla global. De momento, como afectará este recorte ao negocio en España é unha incógnita. O mercado europeo, en todo caso, é o que está presentando mellor comportamento.

A compañía destacou que dado as súas métricas debía acelerar o programa de aforro de custos posto en marcha, o Fuel for Growth, buscando o “maior enfoque da eficiencia operativa, incluíndo o aproveitamento de servizos compartidos e a automatización dos procesos, para impulsar unha transformación empresarial positiva”. Na conference call ante analistas, o tamén novo conselleiro delegado do grupo, Philipp Navratil, indicou que o conglomerado alimentario “debía tomar decisións difíciles pero necesarias e reducir plantilla”. O executivo –que substituíu de forma sorpresiva a Laurent Freixe ao destaparse que incumprira o código ético da compañía, ao establecer unha relación sentimental cunha subordinada— explicou que a maior parte do impacto levarao a área administrativa do grupo.

“Planeamos unha redución de 12.000 profesionais administrativos en todas as funcións e xeografías durante os próximos dous anos”, explicou. Ademais, prevése unha redución adicional doutros 4.000 empregados “como parte das nosas iniciativas de produtividade en curso en fabricación e cadea de subministración”.

Só coa saída dos profesionais da área administrativa o grupo calcula un aforro anual para finais de 2027 de 1.000 millóns de francos suízos, 1.077 millóns de euros ao cambio, o dobre do aforro previsto no plan orixinal de contención de gastos plantexado inicialmente para este período.

O impacto que a medida podería ter no negocio español, onde a compañía conta con 10 fábricas e uns 4.000 empregados, é, de momento, unha incógnita. A tarde deste xoves, fontes de Nestlé España trasladaron aos medios que, de momento, “non hai información adicional dispoñible á comunicada”.

Negocio español

España non é un mercado baladí para o xigante suízo. Conta con dez fábricas, sendo o terceiro país europeo con máis factorías do grupo. Conta coas mesmas de Suíza e só está superada por Alemaña, con 13, e Francia, con 12.

A primeira fábrica que tivo en territorio español foi a de La Penilla del Cayón, en Cantabria, que produce fariñas infantís, cacao soluble, chocolates, leite e po e masas refrigeradas.

A de Girona dedícase ao café soluble e ás bebidas en cápsulas monodose, mentres que na de Reus, en Tarragona, produce café torrado. Salsas de tomate en Miajadas (Cáceres) e pratos preparados en Xixón, ademais de leites dietéticas e alimentos infantís en Sebares, tamén en Asturias. O segmento de augas embotelladas prodúcese nas factorías de Viladrau, tamén en Girona, e de Herrera del Duque, en Badajoz, mentres que a liña de alimentos para mascotas atópase en Castelbisbal, en Barcelona.

En Galicia, Nestlé ten a planta de Pontecesures, en Pontevedra, unha das máis antigas da compañía en España, con 80 anos de historia. A factoría, que conta cunha plantilla de máis de 200 persoas, converteuse en 1983 na única fábrica do grupo dedicada á produción de leite condensada. 

Os beneficios en España creceron un 25%

O negocio español semella rendible a tenor das súas métricas. As súas últimas contas dispoñibles no Rexistro Mercantil son as do exercicio 2024. Con uns activos de case 2.000 millóns de euros, o seu patrimonio neto elevouse o pasado ano dos 253 aos 278 millóns. A cifra de negocio da compañía estirouse un 4%, ata os 2.582 millóns de euros.

O resultado de explotación de Nestlé España foi de 161 millóns, fronte aos 125 de 2023 e o beneficio neto da compañía quedou en 107 millóns, case un 25% máis.

Europa, o mercado con mellor comportamento

Nestlé é unha marca global, con uns 277.000 empregados en todo o mundo. O seu maior mercado é o americano (só nos Estados Unidos conta con 54 fábricas), pero o que máis crece é o europeo. Segundo as contas correspondentes aos nove primeiros meses do ano 2025, consultadas por Economía Digital Galicia, Europa foi o único territorio no que as vendas se incrementaron con respecto ao mesmo período de 2024.

Na denominada zona Americas rexistrouse unhas vendas de 25.294 millóns de francos suízos, un 4,8% menos, mentres que na zona de Asia quedou en 15.263 millóns e unha contracción dun 2,5%. No caso de Europa, as vendas foron de 12.875 millóns, un 2,6% máis.

Se se atende ás métricas de crecemento orgánico, sen ter en conta adquisicións, o europeo volveu ser o mercado de maior avance, ao anotarse unha subida dun 4,3%, superior á do conxunto do grupo, dun 3,3%. América quedou nun 2,5% e Asia nun 2,7%.

Na conferencia ante analistas levada a cabo este xoves tras a presentación de resultados, os altos executivos do grupo destacaron que nos nove primeiros meses do ano, en Europa, o grupo observou unha “mellora significativa”, cun RIG(crecemento interno real) do 2% no terceiro trimestre, grazas a unha “competencia máis débil”. “Os principais impulsores foron o café e a confitería. De novo, isto débese a unha combinación de prezos e accións específicas sobre elasticidades”, explica. “O outro motor importante do crecemento é o coidado de mascotas, onde o RIG mantívose sólido, polo bo impulso do mercado e o sólido rendemento das nosas innovacións. O crecemento foi sólido na maioría dos mercados xeográficos”.

Premio en bolsa

A pesar de que o anuncio de recorte drástico de plantilla alertou a todos os traballadores, o mercado mantense alleo e premia o axuste. O xigante suízo rebotou este xoves en bolsa máis dun 9%.

A compañía asegura que, a pesar da caída de vendas netas, finalizará 2025 cun incremento orgánico das vendas que mellorará respecto do que anotou en 2024. Ademais, a marxe subxacente será de, polo menos, o 16%, o que inclúe un maior impacto negativo polos aranceis vixentes e os tipos de cambio actuais.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta