O’Leary, o CEO que crispa ao Goberno de Sánchez: sétimo accionista de Ryanair e cobrará 100 millóns en 2028
Cunha participación de máis dun 4% no capital do grupo de aviación, valorado en máis de 1.000 millóns de euros, o ministro Puente criticou os pagamentos ao executivo en medio da fuxida dos aeroportos medianos, como Santiago e Vigo.

Imagen de archivo del consejero delegado de Ryanair, Michael O´Leary. Foto: EFE
No ámbito económico un dos grandes protagonistas da semana foi Michael O´Leary, o CEO de Ryanair. A aerolínea irlandesa declarou a guerra a Aena e anunciou un considerable recorte á súa operativa nos aeroportos medianos e pequenos de España nos que ten presenza coa xustificación da subida de taxas proxectada polo Goberno para o ano que vén. Pechará a súa base en Santiago de Compostela, eliminará todos os voos a Vigo e Tenerife, mantará a persiana baixada nas bases de Valladolid e Xerez e reducirá capacidade en Asturias, Santander, Zaragoza e Canarias este inverno. O executivo de Pedro Sánchez, por boca do ministro de Transportes, Óscar Puente, foi contundente contra a compañía, considerando que o que está a facer é un “chantaxe” en toda regra. Cren que o incremento de taxas é asumible, máis nun grupo que vai dar ao seu primeiro executivo un bono millonario de 100 millóns de euros.
Controverso polas súas respostas e o seu estilo empresarial agresivo, Michael O´Leary, de 64 anos, comezou a ocupar postos de alta dirección da compañía en 1988, sendo director de Ryanair DAC. Nomeado director xeral de Ryanair en 1994 e director xeral de todo o grupo en 2019, ocupou tamén o cargo de director financeiro desde 1988, segundo se indica na memoria anual do conglomerado aeronáutico consultada por Economía Digital Galicia.
Fortuna de máis de 1.000 millóns
Durante anos, o executivo foi acumulando unha considerable fortuna polos emolumentos que recibía polos seus cargos tanto en efectivo como en accións. Non en van, é un dos grandes accionistas do grupo. En concreto, o sétimo, cunha participación dun 4,1% no capital da firma. A compañía que desatou unha crise con Aena e, por extensión, co Executivo español, está en mans dos fondos.
O seu primeiro accionista é Capital Group, cunha participación equivalente a un 13% do capital, seguido de HSBC Holdings, Parvus Assets Management, MFS e a xestora Baulie Gifforf. A participación do executivo supera, por exemplo, á do fondo Fidelity. Cunha capitalización bursátil que se achega aos 25.500 millóns de euros, o paquete accionarial do conselleiro delegado estaría valorado en algo máis de 1.000 millóns.
Mais, ademais, tal e como recordaba estes días o ministro Puente, O´Leary farase, con toda probabilidade, dentro de tres anos, cun bonus millonario da súa empresa de máis de 100 millóns de euros.
Os requisitos dun bonus millonario
Para lograr este millonario bonus, non obstante, deberían darse varias condicións. Que ata o 2028 o beneficio neto do grupo despois de impostos superase os 2.200 millóns de euros ou que o prezo da acción da compañía superase os 21 euros durante un período de 28 días consecutivos entre o 1 de abril de 2021 e o 31 de marzo de 2028, unha esixencia que xa se tería cumprido. Iso si, a condición final para recibir a millonaria bonificación é que o irlandés permaneza no seu posto ata, polo menos, finais de xullo de 2028.
Ademais, o pasado exercicio, 2024-2025, entre o seu salario base de 1,2 millóns, bonus en efectivo e accións, o executivo levantouse un soldo de 3,83 millóns fronte aos 4,86 millóns do ano anterior.
Os datos de Ryanair
A compañía de Michael O´Leary pecha o seu ano fiscal a finais antes de abril. O pasado exercicio 2024-2025, a firma anotouse un beneficio neto de 1.612 millóns de euros, un 16% menos que os 1.920 millóns obtidos o ano anterior en boa medida pola caída do prezo medio de venda de billetes. As vendas, non obstante, incrementáronse un 4%, ata os 13.950 millóns.
Con todo, a pesar da caída de beneficios do pasado exercicio, a compañía volveu a mellorar as súas métricas no primeiro trimestre de 2025, entre abril e xuño. Obteu un beneficio neto de 820 millóns de euro fronte aos 360 millóns do mesmo período do ano anterior, co que disparou ganancias nun 130%.
No dito período, que viuse beneficiado pola Semana Santa, a cifra de negocio foi a 4.337 millóns, case un 20% máis.