As engranaxes de Inditex nos Estados Unidos, o seu segundo mercado: só seis sociedades moven 2.100 millóns

A multinacional presenta esta semana os resultados do seu segundo trimestre, coa previsión dos analistas dun crecemento dun 3%

Intervención de Óscar García Maceiras, CEO de Inditex, durante la junta general de accionistas / Inditex

Intervención de Óscar García Maceiras, CEO de Inditex, durante la junta general de accionistas / Inditex

Inditex presentará o vindeiro mércores os resultados correspondentes ao seu segundo trimestre fiscal en medio dun exercicio marcado pola desaceleración nas vendas e un castigo en bolsa que moitos analistas ven excesivo para a súa rendibilidade. Non en balde, no que vai de ano, a cotizada de Óscar García Maceiras e Marta Ortega acumula o maior retroceso no Ibex, dun 15%, aínda que continúa sendo a maior empresa por capitalización da bolsa española. O consenso de mercado, a pesar de todo, segue crendo que a acción cotiza por debaixo do seu valor: a acción está a pouco máis de 42 euros, fronte a un prezo obxectivo medio de 50 euros, segundo Bloomberg. Neste escenario, o mercado estará atento, entre outros factores, ao comportamento da multinacional nos Estados Unidos, o seu segundo gran mercado despois de España, e ao impacto das políticas arancelarias de Donald Trump.

O consenso de mercado estima que a matriz de Zara tería pechado o seu segundo trimestre fiscal, entre maio e xullo, con vendas de 10.250 millóns de euros, un 3% máis que no mesmo período do exercicio anterior, e con un avance en beneficios dun 4%, ata os 1.534 millóns. En xeral, e aínda que o crecemento está moi afastado das grandes métricas marcadas en anos anteriores, os expertos cren que a compañía expoñerá unha melloría respecto ao primeiro trimestre do ano, practicamente plano.

Atentos aos aranceis

Os analistas apuntan ao impacto das divisas como un dos problemas que se lle presenta á téxtil ademais das políticas arancelarias. Indícao, por exemplo, JP Morgan que prognostica que “os últimos anuncios de tarifas en Estados Unidos terían un impacto de arredor do 1% no EBIT do grupo”.

Con todo, tamén sosteñen, en liñas xerais, que as vendas de Inditex no seu segundo mercado terían crecido. Indícao, por exemplo, Barclays, que recoñece unha melloría nos mercados dos Estados Unidos e de Alemaña, aínda que prevé un retroceso do 3,4% en ingresos por divisas.

Estados Unidos, polo tanto, convértese nun dos focos de interese para os analistas, un mercado con un gran potencial de crecemento para a compañía, segundo indicou en varias ocasións García Maceiras.

Bestinver Securities indica que o territorio podería representar xa o 7% das vendas do grupo, unha cantidade chamativa tendo en conta que conta con só un cento de tendas, todas de Zara menos unha de Massimo Dutti. No país, no que tería unha forte operativa online, suma uns 6.000 empregados, a maioría empregados de tenda, un número considerable pero que se explica tendo en conta que opera baixo un modelo de flagship, polo que require de un gran número de persoal por establecemento.

Por outro lado, e atendendo á última información anual remitida por Inditex á CNMV, o negocio estadounidense aporta xugosos dividendos á matriz do grupo, un dos factores que explica, tamén, que nos últimos anos se posicionase como o seu segundo mercado despois de España.

O pasado exercicio 2024-2025 Inditex anotouse un beneficio antes de impostos de 415 millóns de euros nos Estados Unidos, un 5,6% máis. Alí conta con seis sociedades que moven preto de 2.100 millóns en activos.

Os dividendos do negocio americano

Á marxe dunha filial sen actividade, Bershka USA, Inditex conta no país coa sociedade carteira Inditex USA, segundo se indica nas contas individuais da compañía. A finais de xaneiro deste ano, cando o grupo pecha o seu exercicio fiscal, movía uns 464 millóns de euros en fondos propios, tras unha inversión o pasado exercicio de 418 millóns. Esta sociedade aportou uns dividendos á matriz do grupo de 240 millóns de euros, o que deixa entrever a rendibilidade do mercado estadounidense.

Ademais, conta coa filial Zara USA Inc, o vehículo que aglutina o seu negocio en tendas e que presentaba uns fondos propios de 1.060 millóns de euros.

A compañía conta tamén con dúas sociedades inmobiliarias baixo as que posúe a propiedade de algunhas das súas flagships máis destacadas. Fsf New York, con uns fondos propios de 253 millóns, e Fsf Soho, con 270 millóns no seu caso.

Por último, ITX USA, sociedade de venda ao público con 24 millóns de fondos propios e que aportou uns dividendos de 10 millóns, e o vehículo comercial Massimo Dutti USA, con 33 millóns de fondos propios.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta