Disparo de saída ao contrato estrela de Navantia no Reino Unido
O estaleiro de Navantia UK en Appledore (Inglaterra) acolleu o corte de chapa do primeiro dos tres buques de apoio loxístico para a Royal Navy; o contrato está valorado en máis de 1.800 millóns de euros.
Imaxe do acto de corte de chapa do primeiro dos tres buques FSS de Navantia para a Royal Navy británica / Navantia
Navantia arrinca a construción do primeiro dos tres buques encargados pola Royal Navy británica. O antigo estaleiro de Harland & Wolff en Appledore (Inglaterra) acolleu este mércores a tradicional cerimonia do corte de chapa do primeiro buque de apoio loxístico para os portaavións do Reino Unido.
O ministro de Industria de Defensa do Reino Unido, Luke Pollard, presidiu esta cerimonia coa que se dá inicio a un contrato valorado en uns 1.600 millóns de libras (arredor de 1.800 millóns de euros ao cambio actual) e que foi adxudicado en 2023 ao Team Resolute. O consorcio intégrano a propia Navantia, a súa socia británica BMT e Harland & Wolff, empresa que entrou en concurso de acredores a finais de 2024 e cuxas unidades produtivas foron adquiridas por Navantia UK.
As embarcacións FSS teñen 216 metros de eslora -serán os segundos buques máis grandes da Armada do Reino Unido, só por detrás dos seus portaavións- e utilizaranse para subministrar provisións, municións, repuestos e outras cuestións ao grupo de portaavións da Royal Navy en alta mar.
“Un fito” para Navantia
A incorporación destes barcos permitirá mellorar a capacidade de ataque dos portaavións do Reino Unido e tamén para apoiar as súas operacións de seguridade marítima en todo o mundo. “O inicio da construción marca un fito na aposta de Navantia polo Reino Unido e polo impulso dunha industria naval local”, opinou Navantia nun comunicado.
Nesa liña, o presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, destacou a importancia desta colaboración entre o Reino Unido e España, sobre todo nun momento “no que as nacións europeas afrontan retos comúns en materia de seguridade”.
A cerimonia de inicio dos traballos de construción tivo lugar unhas semanas despois de que o programa FSS superase o fito da Revisión Crítica de Deseño (CDR) coa participación de equipos de ambos os países.
“O programa FSS segue cumprindo en dous frontes, proporcionar unha capacidade crítica para a Real Flota Auxiliar e crear unha capacidade industrial soberana a longo prazo para o Reino Unido, grazas á inversión en infraestruturas, tecnoloxía e competencias. O corte de aceiro de hoxe é a proba de que cando nos comprometemos, cumprimos”, subliñou por súa parte o conselleiro delegado de Navantia no Reino Unido, Donato Martínez.
Así será a construción
Deste xeito, a construción dos buques FSS comezou no Reino Unido menos de tres anos despois da firma do contrato e pouco antes do primeiro aniversario da adquisición das instalacións de Harland & Wolff por parte da filial británica de Navantia (pechouse a finais de xaneiro deste ano).
“Pasou case un ano desde que as instalacións de Appledore, Belfast (Irlanda do Norte), Methil e Arnish (Escocia) se uniron a Navantia UK. Hoxe gustaríame recoñecer o duro traballo de todos os implicados na integración e na creación deste novo actor na construción naval británica”, remarcou Domínguez.
É o primeiro programa internacional que Navantia constrúe nun estaleiro propio fóra de España. Pero o estaleiro de Appledore non será o único que participe nestas tarefas. O de Belfast (Irlanda do Norte) acollerá unha parte importante da produción de bloques (en colaboración cos de Puerto Real e con apoio das instalacións na Ría de Ferrol) e asumirá os traballos finais de ensamblaxe.
En Appledore está previsto que se constrúan as seccións de proa dos buques, que estarán formadas por tres bloques individuais, mentres que en Methil está en construción unha barcaza para o traslado dos bloques desde Appledore a Belfast.