Pau de Moody’s a Stellantis: cambia a perspectiva a ‘negativa’ pola súa debilidade
A axencia de cualificación revisou á baixa a perspectiva do grupo automobilístico de 'estable' a 'negativa' ante os malos resultados e perspectivas que presenta este ano.

Antonio Filosa en su primera visita como CEO de Stellantis a la fábrica de Vigo
Correctivo en toda regra ao grupo automobilístico con máis presenza en Galicia. Moody’s confirmou a cualificación crediticia de Stellantis en ‘Baa2’, ao tempo que revisou á baixa a perspectiva da compañía automobilística de ‘estable’ a ‘negativa’, ante o “débil rendemento operativo” da firma. Todo iso, combinado coa incerteza sobre o calendario e a magnitude da recuperación da rendibilidade da empresa e o seu retorno a unha xeración positiva de fluxo de caixa.
A axencia crediticia sinalou que a cota de mercado de Stellantis en Europa e EE UU diminuíu desde o primeiro semestre de 2024 debido ao desabastecemento dos concesionarios, a menor demanda e os atrasos no lanzamento de novos produtos.
Ademais, as difíciles condicións do mercado en Europa e o impacto dos aranceis de importación de EE UU presionaron aínda máis a rendibilidade e o fluxo de caixa.
Renovación
Aínda que a empresa confía na súa renovada gama de modelos e no lanzamento de outros novos para impulsar a rendibilidade no futuro, Moody’s cre que, ademais dunha recuperación do volume, probablemente se requiran melloras adicionais dos custos estruturais e a mitigación dos impactos arancelarios para alcanzar un nivel de rendibilidade acorde coa actual cualificación ‘Baa2’.
“Existe a posibilidade de que novos axustes estruturais, xunto con un elevado gasto en I+D para apoiar a transición a vehículos de combustible alternativo e tecnoloxías autónomas, sigan lastrando a xeración de fluxo de caixa libre”, apuntou a axencia.
Os problemas de caixa
Nesta liña, aínda que se espera certa mellora no segundo semestre de 2025, apoiada pola liberación de capital circulante e modestos aumentos de rendibilidade, Moody’s segue proxectando un fluxo de caixa libre “significativamente negativo” de arredor de 5.000 millóns de euros para o exercicio 2025.
O cambio de perspectiva tamén reflicte o risco dun continuo consumo de efectivo, que podería limitar a flexibilidade financeira de Stellantis. Así mesmo, reflicte o risco de que a incapacidade de demostrar unha traxectoria de mellora nas vendas, a rendibilidade e a xeración de fluxo de caixa. Todo isto podería dar lugar a unha rebaixa da cualificación de Stellantis.
Unha mellora da cualificación requiriría que Stellantis seguise construíndo un historial de éxito comercial no despregue de vehículos electrificados e a estabilización das cotas de mercado, xerando ao mesmo tempo bos marxes operativos.