Inditex dá a batalla no Reino Unido, fortaleza de Primark, e inxecta 100 millóns na súa filial británica.

A finais de abril, os de Marta Ortega acometeron unha ampliación de capital na súa principal sociedade de venda en territorio británico, ITX UK Limited, filial que opera nun mercado no que se anotaron un beneficio antes de impostos de 179 millóns en 2024.

Zara One New Change, Londres

Zara One New Change, Londres. Inditex

Inditex non deixa de expandirse aínda que o seu crecemento non sexa xa tan rápido como o que marcaba en exercicios anteriores postpandemia. Con Estados Unidos como segundo gran mercado tras España, os analistas teñen por certo que os de Marta Ortega e Óscar García Maceiras non poden apartar a vista dos mercados maduros, como o europeo, nin deixar de impulsar as súas outras marcas máis alá do buque insignia, Zara. E así o está facendo. Entre outras medidas, o xigante de Arteixo parece decidido a ampliar o terreo da súa insignia máis low cost e, ata agora, máis pequena (tanto que nin sequera desglosa os seus números, senón que os inclúe nos da súa marca estrela). Lefties acaba de aterrar en Italia e, segundo distintos medios especializados, tamén o fará en Francia, Alemaña, Países Baixos e Reino Unido o próximo ano. Alí, na cuna de Primark, realizaron hai só uns meses unha operación de ampliación de capital nunha das súas filiais por valor de 100 millóns de libras.

A téxtil aglutina toda a súa actividade comercial en solo británico baixo a sociedade ITX UK Limited, domiciliada en Londres. Segundo a información consultada por Economía Digital Galicia no equivalente británico ao Rexistro Mercantil, a finais do pasado abril, é dicir, dentro do seu actual ano fiscal, os socios da sociedade acometeron unha ampliación de capital pola que pasou de 56 a 156 millóns de libras esterlinas. O que é o mesmo, a inxección, realizada pola sociedade dominante directa, Zara Holding BV, ascendeu a uns 114 millóns de euros ao cambio. Estas operacións son habituais na operativa de expansión das distintas filiais de Inditex, aínda que non deixan de evidenciar as apostas da compañía en cada momento.

Por exemplo, a anterior operación desta natureza que levara a cabo a sociedade británica realizouse en 2021. Entón, a aportación foi de 40 millóns de libras.

Os números de Reino Unido

Esta última aportación monetaria deses 114 millóns de euros ao cambio levouse a cabo xa pechado o exercicio 2024-2025. A compañía finalizou o seu ano fiscal en Reino Unido con 108 tendas, unha plantilla total de case 6.500 persoas e un resultado antes de impostos que ascendeu a 179 millóns de euros fronte aos 167 millóns anotados en 2023. Así queda reflectido na última memoria consolidada do grupo. O beneficio está por riba do obtido, por exemplo, en Portugal, 82 millóns, ou Alemaña, con 166 millóns, e por debaixo de 222 millóns de Francia ou os 244 de Italia. Isto sen ter en conta na comparativa outros mercados europeos, á marxe de España, con ganancias disparadas non tanto pola súa operativa de venda senón porque desde alí centraliza operacións de carteira, como Países Baixos, onde se anotou 700 millóns de euros.

Con todo, a sociedade británica comunicou recentemente ao Rexistro británico as súas contas relativas ao exercicio 2024, o que aporta datos máis pormenorizados. Por exemplo, o pasado ano levou a cabo sete novas aperturas de tendas, catro reubicacións e catro reformas, mentres que dúas tendas foron “absorbidas”. “A compañía tamén realizou importantes investimentos nas súas instalacións loxísticas para respaldar o crecemento futuro do negocio on line”, expón.

Contención de gastos

As vendas totais da citada compañía ascenderon a 1.593 millóns de libras esterlinas, algo máis de 1.806 millóns de euros ao cambio. O avance interanual foi case plano, xa que quedou no 0,4%. O beneficio neto foi de 106 millóns de libras, 120 millóns de euros, fronte aos 107 millóns de libras do exercicio precedente.

A pesar do leve retroceso do resultado neto, a sociedade mellorou rendibilidades xa que o custo de vendas reduciuse un 2,7% mentres que se aplicou “un rigoroso” control dos gastos operativos, os de venda, distribución e administración. Estes só aumentaron un 3% e, indican, foi por causa das novas aperturas e reformas de tendas.

Con estes mimbres, o obxectivo de Inditex é o de seguir crecendo nun territorio dominado no segmento da moda accesible por Primark.

De Primark a Shein

A George Weston, o CEO de AB Foods, a matriz de Primark, tamén lle preguntaron precisamente pola competencia con Lefties o pasado setembro, nunha conferencia ante analistas.

“Lefties é unha empresa moi boa. Competimos con moito éxito contra eles durante moitos anos en España, e non me cabe dúbida de que tamén teñen algo que ofrecer aos consumidores noutros mercados. Pero, así como competimos ben con eles en España, tamén o faremos en calquera outro lugar”, dixo, á vez que vaticinou que tamén existe a posibilidade de que se reduza a intensidade competitiva de marcas como Temu e Shein pola normativa de minimis en Europa.

E así podería ocorrer, polo menos en Europa. Os Estados membros aprobaron este xoves a eliminación das exencións arancelarias que se aplican actualmente aos envíos dun valor inferior aos 150 euros procedentes de terceiros países. O obxectivo é frear a avalancha de paquetes que chegan, principalmente desde China, a través de plataformas como Shein, Temu ou AliExpress.

A medida aprobada en Bruxelas entrará en vigor en 2028. A pesar diso, o acordo aprobado polos ministros de Economía prevé traballar nun mecanismo transitorio que permita comezar a cobrar as taxas de aduana a principios do próximo ano ao tratarse dun problema demasiado urxente

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta