O Reino Unido outorga plenos poderes a Navantia sobre o megaproxecto da Royal Navy e poderá designar as contratas.

O ministro de Defensa británico revelou na Cámara dos Lordes que Navantia UK, a filial que comprou Harland & Wolff, será agora a responsable de xestionar a rede de subcontratas do macrocontrato no Reino Unido.

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, durante un acto en los astilleros de Ferrol / Navantia

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, durante un acto en los astilleros de Ferrol / Navantia

O Goberno británico dá plenos poderes a Navantia UK co seu macrocontrato para a Royal Navy. O ministro de Defensa británico, Vernon Coaker, revelou durante unha intervención na Cámara dos Lores que a filial británica de Navantia será a “responsable de xestionar aos seus subcontratistas, incluído Harland & Wolff, con proteccións garantidas a través dos principais acordos contractuais“.

En resposta a unha pregunta formulada pola baronesa Ritchie de Downpatrick (tamén laborista), o ministro británico deixa en mans de Navantia a xestión da rede de subcontratas tamén do Reino Unido. Navantia UK asume, desta maneira, un poder completo sobre este encargo valorado inicialmente en 1.600 millóns de libras (uns 1.840 millóns de euros) para a construción de tres buques de aprovisionamento para a Royal Navy.

Navantia adxudicouse este contrato en alianza coas súas socias BMT e Harland & Wolff, coas que conformou o Team Resolute. A primeira encárgase dos traballos de deseño mentres que a segunda, coñecida por ter construído o Titanic o século pasado, asumiría a construción dos bloques dos buques nos seus estaleiros de Appledore e Belfast, onde, ademais, levaríase a cabo a montaxe dos bloques.

Navantia, pola súa parte, xestionaría o programa e levaría a cabo a integración de enxeñería, compras, planificación. Ademais disto, os seus estaleiros da Bahía de Cádiz terían asignada a fabricación de case un terzo dos bloques dos buques.

O rescate de Harland & Wolff

Con todo, a estas labores que inicialmente tiña Navantia sumaranse tamén a propia xestión da rede de subcontratas no Reino Unido como consecuencia do rescate de Harland & Wolff. Esta última entrou en quebra a finais de 2024, algo que deixaba en xaque os seus preto de 1.000 empregos e, ademais, ameazaba con asestar un golpe letal aos intereses do Team Resolute.

Ante esta situación, Navantia inxectou 93 millóns de libras (107 millóns de euros ao cambio actual) para facerse coa compañía e manter a flote os seus estaleiros de Belfast, Appledore, Methil e Arnish. Ademais da propia compra, Navantia UK tamén avanzou outros plans para investir 115 millóns de libras (132 millóns de euros) na modernización das instalacións, con algo máis de 100 millóns destinados exclusivamente ao estaleiro de Belfast, que ocupa un papel clave na execución do programa FSS.

“Esta investimento fortalecerá aínda máis as prestacións de Reino Unido, modernizando as instalacións de construción naval en Belfast e aumentando a produtividade e a capacidade“, reivindicou o ministro de Defensa británico, Vernon Coaker, durante a súa intervención na Cámara dos Lores.

A repartición da carga de traballo

O da Royal Navy é un dos maiores contratos da historia de Navantia. O encargo insuflará carga de traballo á empresa pública española tanto polos traballos de enxeñería xa mencionados como pola propia construción de parte dos bloques. O Goberno británico revelou no pasado que sete dos 21 bloques que comporán estas embarcacións produciríanse en Puerto Real, mentres que os 14 restantes correrían a cargo dos estaleiros de Appledore e Belfast.

Con todo, esta folla de ruta tivo que rehacerse como consecuencia da compra de Harland & Wolff e a posta en marcha de investimentos en Belfast. Este golpe de timón deixa a Ferrol como un dos principais beneficiados. Con carga de traballo asegurada para case unha década da man das fragatas F-110, o estaleiro da cidade departamental asumirá a construción de dous bloques do primeiro buque de apoio loxístico que o grupo español construirá para a Royal Navy.

Está previsto que os traballos tanto en Ferrol como en Puerto Real, onde se mantén a carga de traballo prevista, arranquen no primeiro semestre de 2026. As instalacións españolas moverán ficha, desta maneira, unhas semanas despois de que o estaleiro de Appledore protagonice o simbólico corte de chapa do primeiro bloque. A integración, probas de mar e entrega dos buques realizarase, como estaba previsto, no estaleiro de Belfast.

Está previsto que estas tres embarcacións de aprovisionamento estean operativos en 2032. Con seus 212 metros de eslora, estes buques eríxense como uns dos máis grandes da flota británica e están deseñados para reabastecer de víveres, municións e outros subministros a outros barcos da Royal Navy en alta mar.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta