BYD, o rival chinés de Tesla, volve mirar a Galicia: sitúa a España como favorita para a súa próxima fábrica.

A compañía xa explorou Galicia e mantivo contactos coa Xunta para as súas dúas primeiras fábricas europeas, que finalmente ubicou en Hungría e Turquía; agora sinala que España é a principal candidata para albergar a terceira, aínda que a decisión non está tomada.

Planta de fabricación de vehículos de nueva energía de BYD

Planta de fabricación de vehículos de nueva energía de BYD – BYD

O fabricante chinés BYD, que o ano pasado superou a Tesla na venda de coches eléctricos, volve explorar España para construír unha fábrica de automóbiles. O escenario non é novo. A compañía xa tivo ao país entre os candidatos para aloxar as súas dúas primeiras plantas, que finalmente está construíndo en Hungría e Turquía, cunha inversión conxunta que rolda os 5.000 millóns de euros. En ambas ocasións, o grupo asiático tivo no punto de mira Galicia, chegando mesmo a estudar a súa posible implantación en Plisan. Con todo, acabou escollendo outros enclaves con menores custos para o desenvolvemento dos seus proxectos.

Agora volve sobre os seus pasos ao pensar nunha terceira planta europea. España, de feito, é a principal candidata a albergar as novas instalacións, segundo avanzaron a Reuters fontes coñecedoras dos plans de BYD. A dispoñibilidade de enerxía renovable, os custos de produción relativamente baixos e a posición do país como gran fabricante automobilístico son factores que a compañía vería con bos ollos, segundo Reuters. O grupo chinés tomará a decisión final, previsiblemente, antes de que acabe o ano e terá que contar co aval dos reguladores do xigante asiático. BYD tamén estaría considerando outros países, como Alemaña.

A factoría, á marxe de cal sexa a súa ubicación, permitiralle avanzar no obxectivo de producir localmente todos os vehículos destinados aos clientes europeos, o que lle facilitaría esquivar os aranceis da UE a China. Ata xullo, a compañía entregou en territorio europeo máis de 84.000 vehículos, segundo datos de matriculacións da patronal ACEA, anotándose un crecemento do 290% respecto ás vendas de 2024. Tesla, o seu principal rival, vendeu máis, con 119.000 vehículos, aínda que o grupo de Elon Musk rexistrou unha caída do 33% no mesmo período.

BYD e Galicia

Antes de asentar os alicerces da súa estrutura de produción europea en Hungría, BYD estudou polo menos dous territorios en España para construír unha das súas fábricas. Un deles foi Asturias, concretamente, a Zona de Actividades Loxísticas e Industriais (Zalia) de Xixón; e o outro foi Plisan, a plataforma empresarial de Salvaterra do Miño, en Pontevedra, segundo manifestaron fontes do sector. A propia Xunta recoñeceu en 2023 que mantivera conversas coa compañía para a súa posible implantación na comunidade. Para entón, o fabricante xa coñecía ben Galicia, pois asinou en 2022 un acordo de colaboración con Castrosua para a produción de autobuses eléctricos.

A conselleira de Economía, María Jesús Lorenzana, explicaba nunha entrevista con Economía Digital Galicia que se puxeran en contacto co grupo chinés tras coñecer que pretendían construír unha segunda fábrica en Europa, a que finalmente acabou en Turquía. “A raíz de coñecer que estaban buscando unha nova posición en Europa volvemos contactar con eles ofrecendo o que facemos sempre. Hai que ter en conta que, agora, na Consellería tamén temos as competencias de solo industrial, o que é clave para ofrecerlles un paquete completo se é que están buscando ubicación. Temos unha política interesante de apoios económicos e financeiros deseñada desde o Igape e Xesgalicia e creo que, nestes momentos, as empresas están valorando moito a aceleración industrial. É moi difícil ser máis rápidos do que estamos sendo agora (…) Puxémonos en contacto con eles e, de momento, non temos máis novas. Supoño que están estudando e, como facemos sempre, imos intentar que veñan a Galicia”, dixo a conselleira.

Desde entón, todo apunta a que os contactos entre o Goberno galego e BYD arrefriaron, a pesar de que agora a compañía reaviva a posibilidade de establecerse cunha planta en España.

A conexión chinesa de Stellantis

Galicia conta con algunhas bazas a seu favor á hora de atraer a futura planta. Alberga a maior fábrica de vehículos de España por volume de produción, a de Stellantis en Vigo. Ao redor dela traballa unha consolidada industria auxiliar e varios centros tecnolóxicos que conforman un entorno moi competitivo. O capital chinés non foi alleo a estas bondades. Ao marxe do desembarco, agora adormecido, do produtor de pneumáticos Sentury Tire en As Pontes, Stellantis é socia da marca chinesa Leapmotor, que avaliou a factoría olívica para ensamblar os seus modelos.

O grupo de Antonio Filosa ten outro socio chinés, a tecnolóxica CATL, coa que prevé investir máis de 4.000 millóns para construír a planta de baterías de litio ferro fosfato (LFP) en Zaragoza.

A pugna con Tesla

BYD vendeu 1,6 millóns de vehículos 100% eléctricos en todo o mundo ata o terceiro trimestre de 2025, cun crecemento do 17,6%. Esta cifra sitúa ao fabricante chinés por riba de Tesla, que ata setembro alcanzou unhas vendas de 1,21 millóns destes vehículos. As previsións para o peche do exercicio apuntan a que a compañía chinesa alcanzará os 2 millóns de unidades vendidas, fronte ás 1,6 millóns que se estiman para o grupo de Elon Musk.

Isto non quere dicir que todo vaia como a seda, pois BYD fixérase o obxectivo de superar os 5 millóns de vehículos vendidos entre os totalmente eléctricos e os híbridos enchufables. Con todo, baixou esta previsión significativamente, ata os 4.6 millóns de unidades vendidas.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta